Palun Teid lugeda hoolikalt läbi eksaminaator Toomas Henki pöördumine
kõikide Autom Tallinna Autokooli sõiduõpetajate poole!
>
> Tundub, et eelmisel aastal kehtestatud määrus ja selles toodu
> parkimisviisid ei ole nagu kõigini jõudnud. Enamus õpilasi püüavad
> sooritada n.ö 90 kraadist pööret paremal olevasse parkimiskohale,
> millist uus määrus ette ei näe. Määruses on toodud ainult nn 45
> kraadine paremale poole või siis 90 kraadine aga vasakule poole (vastav
> pilt manuses). Minu meelest on see väga mõistlik ja loogiline ning ka
> lihtsam. Täna võiks õpilased ikka eksamil üldjuhul sooritada selle
> 45 kraadise manöövri (kui just ei paluta sooritada seda 90 kraadist
> tagurpidi parkimist vasakule).
> Selle 45 kraadise manöövriga oli ühel mu õpilasel korra probleem -
> ta kukkus sellega läbi teisel ARKi ekasmil, kuigi ta oma seletuse
> järgi tegi täpselt sama manöövrit, mis esimesel korral ja NB!
> eksaminaator oli sama. Seepeale kirjutasin ARKi ja küsisin selgitusi.
> Kirjeldasin ka õpetavat tehnikat selliseks parkimiseks. Ja edastan ARK
> eksamiosakonnast saadud vastuse.
> Ja rõhutaks seal toodu üle:
> - Kõik tegevused peavad lähtuma pärisuuna vööndist
> st tuleb jälgida, et enne manöövrit ei satutaks vastassuuna
> vööndisse!
> - kui liigeldakse vastassuuna vööndis või sooritatakse manöövreid,
> siis tuleb ennem veenduda nende ohutuses
> st
> - mitte kiirustada
> - mitte taha manövrit n.ö hoo pealt - jääda ikka enne seisma
> suunatulega
> - veenduda kavandatava manöövri ohutuses (veendudes nii ette kui taha
> vaadates, et ei taksitaks teisi liiklejaid)
> - lülitada sisse suund ja alles siis liikuma hakata
>
> Ja siis veel parkimiskohal korrigeerimisest. See võib olla on minu
> nägemus aga positiivseks soorituseks peaks ikka esimese manöövriga
> sattuma parkla joonte vahel ja alles seejärel oleks korrigeerimine
> õige. Ei ole selles osas kuulnud ARKi kommentaare peale selle, et mingi
> kuulujutt räägib, et korrigeerimisel ei tohi kõigi nelja rattaga
> parklakohalt väljasõita.
>
> Kannatliku meelt
> Toomas Henk
>
> ---------- Forwarded message ---------
> Saatja: Priit Tamra
> Date: E, 1. juuni 2020 kell 10:53
> Subject: RE: Parkimine
> To: Toomas Henk
>
> Tere
>
> Tänan kirja eest.
>
> Kõik tegevused peavad lähtuma pärisuuna vööndist. Juhul kui
> liigeldakse vastassuuna vööndis või sooritatakse manöövreid nii, et
> ennem ei veenduta selle ohutuses, siis on need konflikti kohad ja on
> alus eksam mittesooritatuks lugeda.
>
> Praktikas on see probleem, et ei vaadelda peegleid ega ka seda mis
> ümber ringi toimub. Või jäädakse seisma vastassuuna vööndis ning
> ei arvestata ka muu tegevuse käigus pärisuuna vööndit.
>
> Parimate soovidega
>
> Priit Tamra
>
> Peaspetsialist
>
> Eksamiosakond
>
> +372 56 466 179
>
> http://www.mnt.ee&source=gmail&ust=1630351664576000&usg=AFQjCNG_T6fVl4pmf68onov7NyZEl4Vjaw">www.mnt.ee [1] / Teelise 4 / 10916 Tallinn / Maanteeamet
>
> From: Toomas Henk
> Sent: Friday, May 29, 2020 3:27 PM
> To: Priit Tamra
> Subject: Re: Parkimine
>
>> Tere.
>>
>> Tahaks alustuseks tänada materjalide eest, millega on siis selgitatud
>> ARK eksamil nõudeid parkimise osas. Ja eks need ju ka nõuded, mida
>> liiklejad peaks kogu aeg järgima.
>>
>> Kuna materjalide seletuskirjas on öeldud, et see materjal on mõeldud
>> täiendamiseks ja oodatud on ettepanekud, siis oleks palve seda
>> täiendada ka manöövrite osas parkimisel.
>>
>> Teemaks siis parkimise manöövri sooritamisel sattumine
>> vastassuunavööndisse. Manuses skeem vastavast teemast.
>>
>> Mina olen sellist pöördega parkimist õpetanud selliselt:
>>
>> 1. Lähenedes parkimiskohale tuleb sisse lülitada parem suund ning
>> jääda parkimiskoha juures seisma, et veenduda kõrval olevad autod
>> on parkinud õieti ja nende vahele saab õieti parkida.
>>
>> 2. Sõita edasi kuni juht on parkimiskoha joone peal ja seal seisma
>> jääda
>>
>> 3. Lülitada sisse vasak suund ning pöörata rattad välja vasakule -
>> veendudes et ei tagant ja eest kedagi ei tule, liikuda pöördega nii
>> kaugele edasi, et paremast peeglist paistab selle parkimisjoone ots,
>> mille juures manöövri alguses seisime.
>>
>> 4. Pöörata rattad otseks ja liikudes otse tagasi ja seejärel
>> pöörata rool lõpuni välja paremale ning jälgides paremast
>> peeglist parkimiskoha eraldusjoont liikuda nii kaua auto on sellega
>> paralleelne ja vajalikul kaugusel ning vaadata ka vasakust peeglist et
>> auto on ka vasakpoolse joonega paralleelne ning teha stopp.
>>
>> 5. Pöörata rattad otseks ning liikuda otse tagasi jälgides
>> parkimiskoha lõpu joont või äärekivi.
>>
>> 6. Manööver lõpetada käsipiduri peale tõmbamisega ning pedaalide
>> vabastamisega.
>>
>> ARKi eksamil loeti õpilase eksam mittesooritatuks, põhjusel et ta
>> sõitis vastassuunavööndisse. Vähemalt õpilane sai nii aru. Oleks
>> hea kui saaks selle osas võimalike selgitusi, et millistel juhtudel
>> loetakse veaks manööverdamisel sattumine vastassuunavööndisse.
>>
>> Lugupidamisega
>>
>> Toomas Henk
>>
>> Autom Tallinna Autokool