Korras rehvid

Rehvid etendavad suurimat osa tehnikast tingitud liiklusõnnetustes. Auto juhtimine toimub rehvide ja tee vahelise nelja väikese kokkupuutepinna kaudu, mis 4 rehvi peale kokku teeb ümardatult 40 cm2. Seetõttu võib julgelt väita, et rehvid on sõiduki üheks tähtsamaks komponendiks. Neist sõltuvad juhitavus, pidurdamine ja kiirendus.

Kontrolli rehvimustri sügavust! Sõiduauto suverehvidega on lubatud sõita 1. märtsist kuni 30. novembrini. Suverehvi mustri jääksügavus peab olema vähemalt 1,6 millimeetrit.

Eestis on lubatud kasutada vaid selliseid naastudeta talverehve, millel kolme mäetipu ja lumehelbe tähis.

naastudeta talverehve tähistus
Naastudeta talverehve tähistus

Talverehvi tähistus rehviküljel on kas „M+S“, „MS“, „M.S.“ või „M&S“. Sõiduauto talverehvidega on kohustuslik sõita 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Talverehvi mustri jääksügavus peab olema vähemalt 3,0 millimeetrit. Naastrehve võib sõidukil kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada 1. oktoobrist kuni 30. aprillini.

Olles soetanud uued naastrehvid vältige esimese mõnesaja kilomeetri jooksul äkkpidurdusi, -kiirendusi ning uljaid manöövreid. Lamellrehvide puhul tuleks eelistada põhjamaades kasutamiseks mõeldud lamellrehvi, äratundmiseks on rehv märgistatud kas lumehelbekesega või on siis näiteks kolm mäetippu lume peal, kus on lumehelbekese kujutis keskel.

Mitmesse kohta rehvi küljel on pressitud lühend TWI (võib esineda ka teisi tähistusviise). Noolt järgides on näha, et rehvi profiil ei ole selles kohas nii sügav kui muidu. Põhjus: kuni 1,6mm mustrijäägini kulunud rehvi puhul asuvad need kohad äratuntavalt rehvi pinnal, mis näitab, et kulumispiir on saavutatud. Nii kaugele ei tohiks asjal siiski minna lasta: katsed näitavad, et juba vähem kui 3 mm mustri jääksügavusega rehvide korral halveneb haakumine tunduvalt – seda eriti niisketes teeoludes.
Rehvi muster kulub sõidustiilist ja rehvitüübist sõltuvalt. Soovituslik on rehvid enne lubatud kulumise miinimumpiiridesse jõudmist välja vahetada. Lisaks kulumisele tuleks jälgida rehvide vanust, eelkõige pruugitud rehve soetades. Sõiduki mis tahes teljel ei ole lubatud kasutada erineva turvisemustri tüübiga rehve.

Kontrolli rehvirõhu õigsust! Õige rehvirõhk on autoga sõites ülioluline ja seda on soovituslik kontrollida vähemalt kord kuus. Rehvirõhk peab olema nii suur nagu on sõiduki tootja poolt määratud. Kuna sõites rehvides olev õhk soojeneb ja paisub, siis parim aeg rõhu mõõtmiseks on hommikul enne sõitma hakkamist. Kõige levinumad kohad, kust saab informatsiooni auto rehvirõhu kohta on näit, mis on märgitud juhiukse servale, uksepiitadele või tankimisluugi siseküljele. Erandjuhtudel võib näit peituda mootoriruumis, kindalaekas või pakiruumis. Kui autolt ei õnnestu õiget näitu leida, siis tasub vaadata auto kasutusjuhendist või pöörduda esindusse.

allikas