Sõiduõpetaja — 2020

Juhi esmaõppe algastme pimeda aja ja Juhi esmaõppe algastme libedasõidu koolitused

9 Juuni 2020 (15:00:00)

Väljasõit  Tallinn-Väike Olerex tanklast (Tondi tn 6), auto reg.nr 313MSZ.

Juhi esmaõppe algastme pimeda aja koolitus ja Juhi esmaõppe algastme libedasõidu koolitus toimuvad Pärnus.
Samuti toimub maantesõitmis tuleb tasuda eraldi (topelttund) vastavalt hinnakirjale.

Parkimisest eksamil (maanteameti poolt kiri)

30 Mai 2020 (05:42:19)

Riiklikul B-kategooria sõidueksamil on üheks osaks erimanöövrite
(edaspidi _harjutus_) sooritamine, milleks on aega kuni 10 minutit.
Alates 01.02.2020 on kaks harjutust („piiratud alal
tagasipööramine“ ning „parkimine manöövriga“) kohustuslikud
ning kolmas harjutus on eksamineerija valida.

Suur osa mittesooritatud tulemusega lõppevatest sõidueksamitest on
tingitud kohustusliku harjutuse „parkimine manöövriga“
ebaõnnestumisest. Mingi osa on ebapiisava ettevalmistuse tagajärg,
kuid on juhikandidaate, kes lihtsalt kiirustavad ning sellega ise oma
sõidueksami ära rikuvad. Aega on piisavalt ning juhikandidaadil on
õigus käia väljas kontrollimas ja vaatamas. Katseid harjutustel
B-kategoorias enam ei ole, seega juhikandidaat peab ise ütlema, kas
sõiduk on nõuetekohaselt pargitud või mitte. Kui see on öeldud, on
vastus nii-öelda lukus ning selle alusel eksamineerija hindab.

Miskipärast osa eksamineeritavaid ei taha täiendavalt üle kontrollida
(sama analoog harjutusel „parkimine rööpselt“) ja ütlevad
kiirustades, et sõiduk on pargitud ning hiljem välja minnes näevad,
kuidas sõiduk paikneb ebakorrektselt. Eriti kahetsusväärne, kui seda
tehakse kolmanda harjutusena sõidueksami lõpuosas ning reaalselt oli
harjutuse tegemiseks aega veel üle viie minuti.

Samuti on parkimisharjutuste puhul endiselt probleemiks asjaolu, kuidas
juhikandidaat välja kontrollima minnes unustab ühe väga olulise
ohutust puudutava elemendi täitmata – sõidu lõpetamisel jäetakse
vajalik ettevaatusabinõu (seisupidur) rakendamata. Sõiduk võib isegi
olla korrektselt parkimiskohal, kuid ohutus ei ole täielikult tagatud.

Aega on kolme harjutuse sooritamiseks enam kui küllalt – valdavalt
sooritatakse harjutused 3-4 minutiga ning väljas kontrollimas käimine
ning vajadusel sõiduki asendi korrigeerimiseks kulub umbes minut või
vähemgi. Isegi siis jääb mitu minutit aega üle. Neid olukordi, kus
B-kategooria sõidueksam lõppeb mittesooritatud tulemusega kümne
minuti täitumise tõttu, on üliharvad. Harjutuste puhul on
mittesooritamise põhjus ennekõike üksikharjutuse ebaõnnestumine.

Palun harjutage juhikandidaate ajavõtmisega ning öelge, et ümber
sõiduki arutult tormamine ei võta neilt aega ja ei anna ka aega
juurde. Aega on piisavalt ja tormamisega tulevadki vead sisse.
Eksamineerijad annavad lisaküsimustega pigem mõista, et võiks
pargitud sõiduki veel korra üle vaadata kui lõpetavad eksami
kergekäeliselt.

Lugupidamisega
Tarmo Vanamõisa
Eksamiosakonna juhataja
Maanteeamet

Rohkem infot Maanteameti lehel.

Eksamid

24 Mai 2020 (19:01:28)

Juhi eksamineerimise eesmärk on hinnata isiku teadmiste, oskuste, käitumise ja hoiakute vastavust juhi kvalifikatsiooninõuetele. Maanteeameti eesmärgiks on, et liiklusesse ei lubataks ühtegi juhti, kelle juhtimisvõimekuse lünkade tõttu võib keegi viga saada või hukkuda.


The Essentials: Dash panel - SEAT ARONA 2018 | SEAT

20 Mai 2020 (19:23:34)

We show you a brief guide for different controls to do regarding the dashboard, steering wheel, lights and visibility.

Manuaalkäigukastiga auto

18 Mai 2020 (17:58:35)

Autoks on Seat Arona

Seat Arona. Manuaal KK. Vladimir Porkanen

Automaatkäigukastiga auto

16 Mai 2020 (06:15:18)

Autoks on Subaru Impreza.

Tule õppima automaatkastiga autoga.
Subaru Impreza. Automaat KK. Vladimir Porkanen.

Tohib jätkata sõiduõppe koolitusi ja eksameid.

5 Mai 2020 (16:00:00)

Tänasest tohib jätkata sõiduõppe koolitusi ja eksameid.

Ja ehkki need viimased kolm nädalat keelatud olid, on mitmed autokoolid leidnud viisi, kuidas õppesõite siiski korraldada. Teistele autokoolidele teeb valitsuse korralduse niisugune tõlgendamine tuska.

Allikas

GPS autovalve, Sõidupäevik

g/gps-tracking.jpg

Iga autol, mis ma kasutan (olen kasutanud) on GPS-jälitaja peal. 

Võimalik jälgida asukohta, kiirust veebis või äppiga. Selleks ma kasutan https://www.vialatm.com/ keskkonda.



Coronavirus COVID-19 is impacting everyone around the world and every

aspect of our daily lives. 

This is a stressful time, to say the least.

To help you survive this difficult period, the vialatm.com service will be FREE at least until August 2020 (Vialatm will be free without restrictions for any tariff plans).

MUUDATUSTEST ÕPPETÖÖS SEOSES ERIOLUKORRA VÄLJAKUULUTAMISEGA

k/kindpng_2006845.png
16 Märts 2020 (21:00:00)

LP õpilased! 

Kui Te olete tulnud riskipiirkonnast, või tunnete end haigena, palume võtta ühendust autokooliga (sõiduõpetajaga) ja palume koolitusele, ka õppesõitu mitte tulla! Teooria tunde Autokoolis ei toimu. Õppetöö praktika osa (sõidutunnid jne.) jätkuvad seni kehtinud korra järgi.

Ohutuskontrolli alased küsimused

29 Veebruar 2020 (08:00:00)

Auto ohutuse kontrolli käigus esitab eksamineerija eksamineeritavale järgmised küsimused:

  1. Palun näidake, kuidas Te kontrollite sõiduki suunatulede töökorras olekut?
  2. Palun näidake, kuidas Te kontrollite sõiduki ohutulede töökorras olekut? (click)
  3. Palun näidake, kuidas Te kontrollite piduri töökorras olekut?
  4. Palun kirjeldage, kuidas Te kontrollite sõiduki piduritulede töökorras olekut?
  5. Palun avage autokapott? (kliki) Sellisel juhul on teine küsimus mootoriruumis olevate igapäevaste agregaatide kohta. Mootoriruumi kaane sulgemine (kliki).
  6.  Palun näidake, kus asub auto klaasipesuri anum/mahuti? (kliki vaatamiseks)
  7. Palun näidake, kuidas ja kuhu tuleb lisada vajaduse korral klaasipesuri vedelikku? (kliki vaatamiseks)
  8. Palun kirjeldage, kuidas saab kontrollida õlitaset (kliki)?
  9. Palun näidake kuidas Te avate kütusepaagi luugi? (click)
  10. Palun kirjeldage, kuidas Te kontrollite rehvide korrasolekut? (click)
  11. Palun kirjeldage, kuidas Te kontrollite seisupiduri töökorras olekut?
  12. Palun näidake, kuidas Te kasutaksite vajadusel (nt vihmase ilma korral) klaasipühkijaid? (kliki vaatamiseks)
  13. Palun näidake, kuidas Te saaksite vajadusel klaasi pesta? (kliki vaatamiseks)
  14. Palun näidake, kuidas Te reguleerite salongi temperatuuri? (click)
  15. Palun näidake, kuidas toimite, kui autoaknad on jääs või udused? (click
  16. Palun näidake, kuidas saab autol vajadusel tagumisi udutulesid sisse lülitada? (kliki)
  17. Palun näidake, kuidas saab autol vajadusel kaugtulesid lülitada? (click)
  18. Palun näidake, kuidas veenduda auto helisignaalseadme töökorras olekus?
  19. Palun näidake, kuidas sisse lülitada tagumise akna soojendus? (tagaklaasi sooendus)
  20. Palun näidake, kuidas sisse lülitada peeglisoojendus? (kliki vaatamiseks)
  21. Palun kirjeldage, kui palju on hetkel kütust paagis? (click)
  22. Palun näidake, kuidas juht kontrollib kaasreisijate valmisolekut sõidukiga liikumiseks?
  23. Palun näidake, kuidas peab reguleerima peatugesid? (kliki)
  24. Palun näidake, kuidas peab turvavöö olema õigesti kasutusel? (click)

Levinumad vead, mis põhjustavad eksami negatiivse tulemuse on:

  • Puudulik iseseisev liiklusolukorra jälgimine, mis väljendub eelkõige liikluskorraldusvahendite mitte tähele panemises.
  • Puudulik auto käsitsemine, mis väljendub auto gabariidi tunnetuse puudumises või auto juhtimisseadmetega mitte hakkama saamises, oskamatuses kiirendada.
  • Oskamatus sooritada parkimisharjutust. Eriti aga iseseisev tühja parkimiskoha leidmine ja ebaõnnestunult pargitud auto asendi korrigeerimine.
  • Vähene maanteesõidu kogemus, mis väljendub ebaõiges kiiruse valikus, puudulikus kiirendus- ja aeglustusradade kasutamises.

Eksamisõiduki (Opel Astra) kasutusjuhend (laadi alla)

_______________________

Lehed: 1 2 » Loe algusest